SEO saturs labākiem rezultātiem

sieviete, kas strādā pie SEO optimizācijas savam uzņēmumam

‘Saturs ir karalis’ – digitālajā mārketingā noteikti ir dzirdēts šāds izteiciens. Un taisnība vien ir, īpaši šobrīd, kad satura veidošanā ir iesaistījušās abas puses, gan pārdevēji, gan pircēji. Ikviens, kam ir pieejami interneta resursi var kļūt par satura veidotāju un piedalīties milzīgās informācijas plūsmas veidošanā. Bet šeit jāsāk runāt par kvalitāti. Kāpēc Jūsu zīmola vai uzņēmuma radītais saturs būs tas, kuru pamanīs potenciālais pircējs. Viens no SEO optimizācijas punktiem ir satura izveide. Tas ir skaidrs. Bet kādu saturu veidot? Cik garu? Kā pārbaudīt kvalitāti un atbilstību SEO prasībām? Esam apkopojuši aģentūras SEO Eksperts pieredzi, lai izceltu galvenos aspektus, kas nosaka vai saturs būs tas, kas palīdzēs Jums nonākt pirmajās meklētāja rezultātu pozīcijās.

Garums un struktūra

Protams, ir dažādu veidu teksti. Viedokļi dalās – vieni saka, ka īsi, koncentrēti raksti ir veiksmīgāki, citi, ka tieši garie teksti ir tie, kas piesaista auditorijas uzmanību. Arī rezultāti rakstu veidiem ir dažādi. Ja tiek veidots īss, informatīvs raksts, kas apskata vienu konkrētu tēmas daļu, tad optimālais raksta garums ir 300 – 600 vārdiem. Garāki, jēgpilnāki bloga raksti, kas iedziļinās tēmā un apskata to no dažādiem aspektiem var būt garāki par 7000 vārdu. Šeit ne pavisam nedrīkst vilkt paralēles ar sociālajiem medijiem. Katrai platformai ir savs ierakstu garums. Piemēram, Facebook ierakstam nevajadzētu pārsniegt 50 zīmes, bet 138 – 150 zīmēm. Ja informācija ir garāka, tad tās turpinājumu var ievietot bloga rakstā. Un tad veicot SEO optimizāciju, iekļaut tajā nepieciešamos atslēgvārdus.

Virsraksts – raksta vizītkarte 

Protams, pirmais, kas piesaista lasītāja uzmanību ir virsraksts. Bez šaubām tam jābūt skanīgam un jārada vēlmi atvērt rakstu. Bet ir virsrakstu veidi, kas saņem lielāku uzmanību. Kā izrādās visvairāk lietotāji klikšķina uz rakstiem, kas uzskaita kādu sarakstu. Piemēram, ‘5 SEO padomi’ vai ‘3 SEO optimizācijas noteikumi’. Otrais populārākais virsrakstu veids ir pamācības jeb ‘Kā…’. Un trešajā pozīcijā ierindojas dažādi jautājumi. Un protams, nedrīkst aizmirst par atslēgvārdiem – tiem jābūt saskaņā ar virsrakstu. Un ideālā gadījumā arī iekļautiem virsrakstā.

Vizuālie elementi Bez šaubām, pamatā ir kvalitatīvs, viegli lasāms un uztverams, teksts, kurā iekļauti nepieciešamie atslēgvārdi. Bet mūsdienu interneta lietotājs informāciju labāk uztver, ja tā papildināta ar vizuālajiem materiāliem. Interesanti, ka lietotāji dalās par 30% vairāk ar rakstu, ja tajā iekļauti attēli vai video materiāli. Tādēļ, iesakām saturu papildināt arī ar vizuālo noformējumu.